Dan Kafka, majitel Fragile Media

Kdo je Fragile media?

Jsme kreativní online mediální agentura – vymýšlíme a realizujeme kampaně na internetu, které vedou k jasně definovanému výstupu, ať již budování značky, e-commerce prodeji nebo získávání nových zákazníků.

Jak máte aktuálně velký tým a na jakých projektech děláte nejčastěji?

Aktuálně je nás něco přes 30, obratově se těsně blížíme 100 milionům Kč a pracujeme pro menší desítky spíše větších klientů.

Co pro vás znamená být Google partnerem?

Už třetím rokem za sebou jsme Klíčový premium partner Google. Je to pro nás velmi důležité partnerství – máme přístup k internímu know-how Googlu, speciálním datům a statistikám, ke školením a certifikacím a hlavně také přístup k nejnovějším technologiím, které Google na českém trhu zavádí. Díky tomu pro klienty realizujeme kampaně, které opravdu fungují.

Proč jste se začali používat Costlocker?

Chtěli jsme mít přehled a kontrolu nad projekty, jejich ziskovostí, nad prací lidí a jejich efektivitou.

Uvažovali jste i o jiných aplikacích?

Ano, o Harvestu.

Proč zvítězil Costlocker?

Měli jsme chuť podpořit český startup a také nás zaujaly vaše zkušenosti z agenturního byznysu převedené do logiky aplikace.

Pomohl vám Costlocker při řešení problému, kvůli kterému jste si ho pořizovali?

Stoprocentně.

„Costlocker nám nabízí ucelený a realistický pohled na provoz a finance skrz projekty, a díky tomu je pro nás klíčovým nástrojem pro řízení firmy. Popravdě řečeno si ani moc nedovedu představit, jak řídit firmu a projekty bez Costlockeru.“

Jakým teď čelíte problémům?

Řešíme hlavně růst společnosti a z toho plynoucí snižující se efektivitu zaměstnanců.

Jak to řešíte?

Pozastavili jsme nábor nových kolegů na “nevýkonných pozicích”.

Jak byste vlastními slovy popsal Costlocker?

Online nástroj, který vám umožní mít pod kontrolou efektivitu vaší firmy. Na první pohled uvidíte, jak si stojíte, pro jaké klienty má cenu pracovat a pro které ne, na kterých projektech „tečete“ a kde naopak vyděláváte, a jak efektivně pracují vaši zaměstnanci.

Vzpomenete si na nějaké zajímavé zjištění v tomto směru?

Určitě, data z Costlockeru byla pro nás vodítkem k ukončení spolupráce nebo jejímu přenastavení hlavně u menších projektů, které mají velké režijní náklady “na rozběh”, které jsme předtím moc neviděli. A nyní hodně diskutujeme o tom, jak nastavit či případně ukončit spolupráci i u velkých klientů, kteří nám generují zajímavý obrat, ale při detailnějším pohledu nám přinášejí výrazně méně profitu než jiná, na první pohled méně zajímavá jména.

Jak těžké bylo zavést Costlocker do firmy?

Docela těžké.

Co bylo nejtěžší? Jak jste to nakonec vyřešili?

Nejtěžší je vést lidi k tomu, že trackování není „opruz“, ale nutná automatická část jejich práce a že bez trackingu budeme jako slepí. A vyřešili jsme to tak, že management jde příkladem a důsledně trackuje, zároveň máme na API postavený reporting, který každému zaměstnanci ukazuje jeho efektivitu a utilizaci.

Kdybyste měl dát jednu radu člověku, který chce vybudovat úspěšnou agenturu, jaká by to byla?

Dejte na instinkt, nebojte se udělat rozhodnutí a když už se do něčeho pustíte, tak je třeba vytrvat a makat.

Další případové studie